Τοποθεσίες Οροφές στις Πόλεις Χωριά Παραλίες Αττικής Παραλίες εκτός Αττικής Παραλίες στις Κυκλάδες Παραλίες στην Εύβοια Παραλίες στη Φθιώτιδα Παραλίες στη Φωκίδα Παραλίες στην Αχαϊα Παραλίες στη Ρόδο Παραλίες στην Αργολίδα Παραλίες στη Πρέβεζα Παραλίες στη Μεσσηνία Νησίδες Πορθμεία Σιδηροδρομικοί Σταθμοί Γέφυρες Ανεμόμυλοι Μουσεία Πάρκα, Στάδια Ανοικτά Θέατρα / Χώροι Πολιτισμού Μνημεία
Ζώα Πουλιά Έντομα Ουρανός Θάλασσα Βουνά Δάση Υδροβιότοποι Ποτάμια Λίμνες Πηγές Σπήλαια Δέντρα Θάμνοι Λουλούδια Μόλυνση - Καταστροφές Φυσική Ιστορία
Αρχαιολογικοί Χώροι Αρχαίοι Ναοί Αρχαιολογικά Μουσεία Αρχαία Θέατρα Κάστρα, Φρούρια, Πύργοι
Εκθέματα Μουσείων Μινωική,Kυκλαδική,Mυκηναϊκή Τέχνη Αρχαίοι Αρχιτεκτονικοί Ρυθμοί Αγάλματα Κούροι και Κόρες Κεφαλές, Προτομές, Πορτραίτα Αγαλμάτων Επιτύμβιες στήλες και Αναθήματα Αρχαία Ανάγλυφα Αρχαία Ελληνικά Αγγεία Αρχαία Ελληνικά Όπλα Τοιχογραφίες, Ψηφιδωτά Θεατρικά Προσωπεία Βυζαντινή και Χριστιανική Τέχνη Φωτογραφικό υλικό μουσείων
Πέτρινοι Φάροι Φανάρια Λιμανιών
Εκκλησίες Αττικής Νότια Προάστια Εκκλησίες Αττικής Βόρεια Προάστια Εκκλησίες εκτός Αττικής Εκκλησίες στην Εύβοια Εκκλησίες στη Βοιωτία Εκκλησίες στη Φωκίδα Εκκλησίες στη Λακωνία Εκκλησίες στην Αργολίδα Εκκλησίες στις Κυκλάδες Εκκλησίες στη Φθιώτιδα Εκκλησίες στην Αχαϊα Εκκλησίες στη Μεσσηνία Εκκλησίες στην Κορινθία Εκκλησίες στην Αρκαδία Εκκλησίες Νησιών Αργοσαρωνικού, Αττική Μοναστήρια Βυζαντινοί Ναοί Αρχιτεκτονική Εκκλησιών
Φράγματα, Τεχνητές Λίμνες Τεχνολογία - Μηχανές Αυτοκίνητα, Μοτοσυκλέτες Βαριά Οχήματα Πλοία Βάρκες Collections
Ιδέες για Φωτογραφίες (How to) Φωτογραφικός Εξοπλισμός Φωτογράμματα Κυανοτυπίες Υπέρυθρες φωτογραφίες (Infrared) Φωτογραφίες Σέπια Φωτογραφίες Pinhole Camera Φωτογραφική μηχανή Holga Lomography , Λομογραφία Stop Motion Video Backgrounds Αρνητικές φωτογραφίες Εργαλειοθήκη του Φωτογράφου Ιδέες καταγραφής με το κινητό Posters Τα βιβλία μας για τη Φωτογραφία Photo Trip Extreme Close-Up
Κτήρια Φωτιστικά δρόμων Παγκάκια με θέα
Κινηματογράφος Πίνακες Ζωγραφικής Μοντέρνα Τέχνη: Γλυπτική Αγιογραφία Παιχνίδια Παιδική ζωγραφική / Κατασκευές Graffiti Παλέτες (συνδυασμοί Χρωμάτων) Ημερολόγια
Artworks: Άνθρωποι Artworks: Ζώα ArtWorks: Φυτά Artworks: Γενικά Θέματα Artworks: Κτήρια Artworks: Θάλασσα Artworks: Αυτοκίνητο Artwroks: Μέσα Μεταφοράς ArtWorks: Εργαλεία, Αντικείμενα Artworks: Cappuccino Γλυκά του Κουταλιού
Θεατρικές Παραστάσεις Εκθέσεις Δρώμενα Χώροι

Κάστρο Γλαρέντζας, Κυλλήνη, Ηλεία

Η Γλαρέντζα ή Κάστρο Γαρέντζας στην Κυλλήνη ιδρύθηκε τον 13ο αιώνα από τον πρίγκιπα Γουλιέλμο Βιλλεαρδουίνο και αποτέλεσε το κύριο λιμάνι του Πριγκιπάτου της Αχαΐας. Η θέση της υπήρξε στρατηγική, καθώς εξυπηρετούσε την επικοινωνία με τη Δυτική Μεσόγειο και αποτέλεσε κόμβο εμπορικών συναλλαγών με την Ιταλία και άλλα κέντρα της Λατινικής Δύσης. Η πόλη διέθετε δύο λιμάνια, ισχυρά τείχη και σημαντικά οικοδομήματα, ενώ υπήρξε και τόπος κοπής νομισμάτων, τα οποία κυκλοφόρησαν ευρέως και συνδέθηκαν με την οικονομική της ακμή. Η πολεοδομία της περιλάμβανε οργανωμένο δίκτυο δρόμων, αγορές, εργαστήρια και οικίες, γεγονός που αναδεικνύει τον χαρακτήρα της ως ανεπτυγμένου αστικού κέντρου.

Η Γλαρέντζα γνώρισε περίοδο ευημερίας χάρη στην εμπορική της δραστηριότητα, καθώς αποτέλεσε κέντρο διακίνησης προϊόντων και διασύνδεσης του φραγκικού κόσμου με την ελληνική ενδοχώρα. Η οχύρωσή της εξασφάλιζε την προστασία από επιδρομές, ενώ τα αρχαιολογικά ευρήματα μαρτυρούν την ακμή της κοινωνικής και οικονομικής ζωής. Σημαντική θέση κατείχε το νομισματοκοπείο, όπου κόβονταν τα tornesia, νομίσματα που διαδόθηκαν σε όλη τη Μεσόγειο. Η αρχιτεκτονική της πόλης συνδύαζε φραγκικά και βυζαντινά στοιχεία, με τείχη κατασκευασμένα από λίθους και πλίνθους, πύργους και πύλες που αποκαλύπτουν την τεχνική συνάντηση δύο παραδόσεων. Οι ανασκαφές έφεραν στο φως τμήματα του αμυντικού συστήματος, του πολεοδομικού ιστού και του λιμανιού.

Ιδιαίτερη σημασία έχει η φραγκική εκκλησία της Γλαρέντζας, η οποία βρισκόταν μέσα στα τείχη και εξυπηρετούσε τις θρησκευτικές ανάγκες του καθολικού πληθυσμού. Ο ναός ήταν κτισμένος με γοτθικά χαρακτηριστικά, με οξυκόρυφα τόξα και επιμήκη κάτοψη, στοιχεία που τον διαφοροποιούσαν από τη βυζαντινή παράδοση της περιοχής. Στα θεμέλια που έχουν διασωθεί διακρίνεται η προσεγμένη κατασκευή και η κατεύθυνση του ιερού προς την ανατολή. Η εκκλησία δεν υπήρξε μόνο λατρευτικό κέντρο αλλά και χώρος που αποτύπωνε την ταυτότητα της πόλης ως καθολικού πυρήνα στον ελλαδικό χώρο.

Η παρακμή της Γλαρέντζας ξεκίνησε στις αρχές του 15ου αιώνα, όταν το Πριγκιπάτο της Αχαΐας αποδυναμώθηκε. Το 1430 ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος κατέλαβε την πόλη και γκρέμισε τα τείχη, ώστε να αποτρέψει μελλοντικές καταλήψεις. Με την οθωμανική επέκταση και την αλλαγή των εμπορικών δρόμων, η πόλη εγκαταλείφθηκε και σταδιακά ερημώθηκε. Σήμερα σώζονται ερείπια των τειχών, κατάλοιπα του λιμανιού, ίχνη από τον πολεοδομικό ιστό και τα θεμέλια της φραγκικής εκκλησίας. Η Γλαρέντζα αποτελεί μοναδικό παράδειγμα μεσαιωνικής πόλης που αποτυπώνει τη συνάντηση της λατινικής και της ελληνικής παράδοσης, διατηρώντας ζωντανή τη μνήμη της φραγκοκρατίας στην Πελοπόννησο.

Θέματα κατηγορίας: Θέματα: Κάστρα, Φρούρια, Πύργοι

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 05/09/2025
Χάρτης στο σημείο φωτογράφισης
Καιρός στο σημείο φωτογράφισης

Μπορεί να ενδιαφέρει

Κάστρα στην Ελλάδα

Ηλεία: Κυλλήνη

Εξοπλισμός Φωτογράφισης

Compact:Olympus Stylus Tough TG-4

www.2steps.gr