Τοποθεσίες Οροφές στις Πόλεις Χωριά Παραλίες Αττικής Παραλίες εκτός Αττικής Παραλίες στις Κυκλάδες Παραλίες στην Εύβοια Παραλίες στη Φθιώτιδα Παραλίες στη Φωκίδα Παραλίες στην Αχαϊα Παραλίες στη Ρόδο Παραλίες στη Πρέβεζα Παραλίες στη Μεσσηνία Νησίδες Πορθμεία Σιδηροδρομικοί Σταθμοί Γέφυρες Ανεμόμυλοι Μουσεία Πάρκα, Στάδια Ανοικτά Θέατρα / Χώροι Πολιτισμού Μνημεία
Ζώα Πουλιά Έντομα Ουρανός Θάλασσα Βουνά Δάση Υδροβιότοποι Ποτάμια Λίμνες Πηγές Σπήλαια Δέντρα Θάμνοι Λουλούδια Μόλυνση - Καταστροφές Φυσική Ιστορία
Αρχαιολογικοί Χώροι Αρχαίοι Ναοί Αρχαιολογικά Μουσεία Αρχαία Θέατρα Κάστρα, Φρούρια, Πύργοι
Εκθέματα Μουσείων Μινωική,Kυκλαδική,Mυκηναϊκή Τέχνη Αρχαίοι Αρχιτεκτονικοί Ρυθμοί Αγάλματα Κούροι και Κόρες Κεφαλές, Προτομές, Πορτραίτα Αγαλμάτων Επιτύμβιες στήλες και Αναθήματα Αρχαία Ανάγλυφα Αρχαία Ελληνικά Αγγεία Αρχαία Ελληνικά Όπλα Τοιχογραφίες, Ψηφιδωτά Θεατρικά Προσωπεία Βυζαντινή και Χριστιανική Τέχνη Φωτογραφικό υλικό μουσείων
Πέτρινοι Φάροι Φανάρια Λιμανιών
Εκκλησίες Αττικής Νότια Προάστια Εκκλησίες Αττικής Βόρεια Προάστια Εκκλησίες εκτός Αττικής Εκκλησίες στην Εύβοια Εκκλησίες στη Βοιωτία Εκκλησίες στη Φωκίδα Εκκλησίες στη Λακωνία Εκκλησίες στην Αργολίδα Εκκλησίες στις Κυκλάδες Εκκλησίες στη Φθιώτιδα Εκκλησίες στην Αχαϊα Εκκλησίες στην Μεσσηνία Εκκλησίες στην Κορινθία Εκκλησίες στην Αρκαδία Εκκλησίες Νησιών Αργοσαρωνικού, Αττική Μοναστήρια Βυζαντινοί Ναοί Αρχιτεκτονική Εκκλησιών
Φράγματα, Τεχνητές Λίμνες Τεχνολογία - Μηχανές Αυτοκίνητα, Μοτοσυκλέτες Βαριά Οχήματα Πλοία Βάρκες Collections
Ιδέες για Φωτογραφίες (How to) Φωτογραφικός Εξοπλισμός Φωτογράμματα Κυανοτυπίες Υπέρυθρες φωτογραφίες (Infrared) Φωτογραφίες Σέπια Φωτογραφίες Pinhole Camera Φωτογραφική μηχανή Holga Lomography , Λομογραφία Stop Motion Video Backgrounds Αρνητικές φωτογραφίες Εργαλειοθήκη του Φωτογράφου Ιδέες καταγραφής με το κινητό Posters Τα βιβλία μας για τη Φωτογραφία Photo Trip Extreme Close-Up
Κτήρια Φωτιστικά δρόμων Παγκάκια με θέα
Κινηματογράφος Πίνακες Ζωγραφικής Μοντέρνα Τέχνη: Γλυπτική Αγιογραφία Παιχνίδια Παιδική ζωγραφική / Κατασκευές Graffiti Παλέτες (συνδυασμοί Χρωμάτων) Ημερολόγια
Artworks: Άνθρωποι Artworks: Ζώα ArtWorks: Φυτά Artworks: Γενικά Θέματα Artworks: Κτήρια Artworks: Θάλασσα Artworks: Αυτοκίνητο Artwroks: Μέσα Μεταφοράς ArtWorks: Εργαλεία, Αντικείμενα Artworks: Cappuccino Γλυκά του Κουταλιού
Θεατρικές Παραστάσεις Εκθέσεις Δρώμενα Χώροι

Compat!, "Μάχη: Οι λόφοι είναι για τους ήρωες", Σύνοψη τηλεοπτικής σειράς

Οι λόφοι είναι για τους ήρωες

Ο τίτλος αναφέρεται στο  δημοφιλέστερο επεισόδιο της αμερικανικής τηλεοπτικής σειράς: “Combat!” (Μάχη) που προβάλλονταν στις ΗΠΑ από τον Οκτώβριο του 1962 μέχρι και το 1967. Στην Ελλάδα τα πρώτα επεισόδια προβλήθηκαν στο 1968 από την τότε ΥΕΝΕΔ.

Το συγκεκριμένο επεισόδιο που ήταν διπλό είχε σαν θέμα μια μάχη μεταξύ Αμερικανών και Γερμανών στρατιωτών για την κατάκτηση ενός λόφου. Την σκηνοθεσία έκανε ο πρωταγωνιστής της σειράς Vic Morrow που υποδύονταν τον λοχία Saunders.

Η σκηνοθεσία του Morrow έκανε εμφανή τη σκληρότητα του πολέμου αλλά και την ματαιότητα του στα μάτια των νικητών όταν τελείωσε αυτή η φονική μάχη. 

Η σειρά είχε σαν θέμα  τις αποστολές ενός αμερικανικού λόχου στην κατεχόμενη από τους Γερμανούς, Γαλλία. Οι αποστολές βάση του σεναρίου ξεκίνησαν μετά την  την απόβαση της Νορμανδίας.  Στις τέσσερις πρώτες σεζόν τα 127 επεισόδια που προβλήθηκαν  ήταν μαυρόασπρα ενώ τα τελευταία 25 της πέμπτης σεζόν έγχρωμα. Τα περισσότερα επεισόδια της σειράς έγιναν στο backlot της MGM και στους λόφους του Χόλυγουντ που είχαν πολλές φυσικές διαφορές από την ευρωπαϊκή ύπαιθρο, κάτι, που πολλές φορές ήταν ορατό. Για κάθε επεισόδιο τα γυρίσματα διαρκούσαν έξι ημέρες και ήταν επίπονα και δύσκολα για όλους τους συντελεστές και τους ηθοποιούς συμπεριλαμβανόμενων και των πρωταγωνιστών. Τη δεύτερη σεζόν ο Morrow αναγκάστηκε να κάνει απεργία για να βελτιωθούν οι εργασιακές συνθήκες, κάτι που κατάφερε. 

Η Μάχη γνώρισε τεράστια επιτυχία και είναι μέχρι σήμερα, η μακροβιότερη σειρά με θέμα τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι παραγωγοί και οι σκηνοθέτες που εργάστηκαν για αυτήν κατάφεραν να δημιουργήσουν μια ποιοτική σειρά με κινηματογραφικά πρότυπα τόσο στη εικόνα όσο και στη μυθοπλασία. Για παράδειγμα, για την πιστότητα του σεναρίου υπήρχε ειδική ομάδα στρατιωτικών συμβούλων που έκανε ενδελεχείς ελέγχους ώστε το σενάριο να είναι συνεπές ως προς τα γεγονότα. 

Η επιτυχία της σειράς οφείλεται σίγουρα στην ρεαλιστική (για την εποχή) παρουσίαση των στρατιωτικών επιχειρήσεων. Η σειρά όμως ξεπερνούσε την περιπέτεια και τη δράση και έφερνε στο προσκήνιο, τις  δυσκολίες των στρατιωτών να διατηρήσουν την ανθρώπινη υπόσταση τους κάτω από τις άγριες συνθήκες ενός ολοκληρωτικού πολέμου, όπου το ένστικτο της επιβίωσης ήταν οπωσδήποτε πιο ισχυρό από την ανθρωπιά. 

Οι στρατιώτες ήταν το ίδιο τρωτοί απέναντι στο θάνατο. Το ίδιο, οι σύμμαχοι το ίδιο και οι εχθροί, ανεξάρτητα από την στολή, το βαθμό, τη μόρφωση ή το μέρος καταγωγής τους. Αυτό που είχε σημασία ήταν η επιβίωση, αυτό ήταν το αίτιο για την επιδίωξη της νίκης. Αυτό το οξύμωρο αίτιο που αναγκάζει τους στρατιώτες να επιβιώνουν αφανίζοντας τους άλλους σε κάθε πόλεμο και σε κάθε μάχη. Έχει τελικά σημασία η κατάκτηση του λόφου; Και τελικά ποιος είναι ήρωας; Αυτός που ανέβηκε το λόφο νικητής ή αυτός που πρώτος σκοτώθηκε;

Στη Ελλάδα, η επιτυχία της “Μάχης” ήταν επίσης μεγάλη τόσο σε μικρές όσο και σε μεγάλες ηλικίες. Τα χρόνια που είχαν μεσολαβήσει από τη λήξη του πολέμου δεν ήταν πολλά και πολλοί από τους θεατές σίγουρα θα ήταν βετεράνοι του πολέμου. Όσο για τα παιδιά όταν έκαναν αναπαράσταση της μάχης στον Πόλεμο της γειτονιάς, υπήρχαν 2 σημαντικά προβλήματα: 1ο: Ποιοι από την παρέα θα έκαναν τους Γερμανούς και  2ο: ποιος από την παρέα θα έκανε το Λοχία Saunters. 

Θέματα κατηγορίας: Θέματα: Κινηματογράφος

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 25/01/2022
Χάρτης στο σημείο φωτογράφισης
Καιρός στο σημείο φωτογράφισης

Μπορεί να ενδιαφέρει

Τεχνολογία: Τηλεόραση

Τηλεοπτικές Σειρές

Εξοπλισμός Φωτογράφισης

Compact:Olympus Stylus Tough TG-6

www.2steps.gr