Σενάριο
Είναι μια ιστορία χωρίς φιλολογικά στοιχεία που διηγείται μια κατάσταση ή ένα γεγονός. Βασίζεται σε ένα πρόβλημα που καλείται να δώσει λύση ο ήρωας (ο πρωταγωνιστής). Είναι έτσι κατασκευασμένο, ώστε η λύση μέχρι την κορυφαία σκηνή να είναι σε εκκρεμότητα (suspense). Ο ήρωας που είναι αντιμέτωπος με το πρόβλημα (οικονομικό, κοινωνικό, ψυχολογικό) εκτός των άλλων έχει και έναν ανταγωνιστή που προσπαθεί να τον εμποδίσει να φτάσει στον σκοπό του.
Προ - σκηνοθεσία, Ντεκουπάζ.
Τεμάχισμα του σεναρίου σε Σεκάνς (κεφάλαια), σκηνές και πλάνα. Το τεμάχισμα γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να εξυπηρετηθεί η αφήγηση του σεναρίου (της ιστορίας) με το ύφος και το ρυθμό που επιλέγει ο σκηνοθέτης και αφορά την εικόνα και τον ήχο. Η σειρά των σκηνών και των πλάνων, ακολουθεί τη σειρά των ντεκόρ και όχι την αφήγηση της ταινίας. Το πλάνο αλλάζει όταν αλλάζει γωνία λήψης η κάμερα. Η σκηνή αλλάζει όταν αλλάζει ο χώρος (το ντεκόρ) ή ο χώρος. Η Σεκάνς περιέχει σκηνές που αφηγούνται ένα αυτοτελές κομμάτι της ιστορίας με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει συνέχεια της δράσης από την προηγούμενη στην επόμενη
Επιλογή Χώρων, Ρεπεράζ
Ο Σκηνοθέτης με τον διευθυντή φωτογραφίας πρέπει να επιλέξουν τους χώρους (εξωτερικούς ή εσωτερικούς) που θα γίνουν τα γυρίσματα. Οι δύο τους θα κρίνουν αν οι χώροι είναι κατάλληλοι και εξυπηρετούν το ύφος της ταινίας. Θα αποφασιστούν επίσης οι σκηνές που θα γυριστούν στο Studio, τα ντεκόρ και τα effect που θα γίνουν. Θα συνταχθεί επίσης μια λίστα με όλα τα αναγκαία μηχανήματα, φωτιστικά, κλπ που θα χρειαστούν στα γυρίσματα.
Πριν τα γυρίσματα, Preproduction
Ο διευθυντής παραγωγής έχοντας το ντεκουπάζ, τους χώρους των γυρισμάτων και τα ντεκόρ αρχίζει να επιλέγει και να προσλαμβάνει τους ανθρώπους (και τους ηθοποιούς) που θα υλοποιήσουν τα γυρίσματα. Νοικιάζει επίσης τους χώρους των γυρισμάτων, προγραμματίζει τα πιθανά ταξίδια, βρίσκει τα συνεργεία και τα απαραίτητα μηχανήματα. Γενικά κάνει όλες τις απαραίτητες εργασίες για να ξεκινήσουν τα γυρίσματα. Ουσιαστικά σε αυτό το σημείο αρχίζουν και τα έξοδα της ταινίας
Πρόβες
Ο σκηνοθέτης ή οι βοηθοί του αναλαμβάνουν τις πρόβες με τους ηθοποιούς ώστε να τους εντάξουν στο πνεύμα της ταινίας. Επιλέγονται επίσης τα ρούχα και τα άλλα πιθανά χαρακτηριστικά των ηθοποιών που έχει αποφασίσει ο σκηνοθέτης για την παρουσία τους (π.χ. Tattoo, μακριά μαλλιά, μακιγιάζ). Η παρουσία κάθε προσώπου σε κάθε σκηνή πρέπει να είναι συνεπής. Φανταστείτε ένα πλάνο με τον πρωταγωνιστή να φοράει πράσινο πουκάμισο και στο επόμενο πλάνο στην ίδια σκηνή να φοράει άσπρο μπλουζάκι. Για να αποφευχθούν τέτοιου είδους προβλήματα υπάρχει άνθρωποι (scipt) που κρατάne λεπτομερείς σημειώσεις (και φωτογραφίες) για κάθε πλάνο, φροντίζοντας έτσι τη συνέπεια στη συνέχεια τους..
Γυρίσματα Production
Αρχίζουν τα γυρίσματα τα οποία γίνονται με την σειρά των ντεκόρ. Σε κάθε πλάνο οι ηθοποιοί κάνουν μια «μηχανική» πρόβα ώστε να γίνουν διορθώσεις στο φωτισμό και στην κάμερα.Κάθε πλάνο αρχίζει με την κλακέτα που γράφει τον αριθμό της σκηνής, τον αριθμό του πλάνου και τον αριθμό της λήψης. Ένα πλάνο για να ολοκληρωθεί (για να είναι ικανοποιημένος ο σκηνοθέτης) μπορεί να χρειαστεί περισσότερες από μια λήψεις. Ο ήχος της κλακέτας (στο κλείσιμο) καθώς και η εικόνα της θα χρησιμοποιηθούν αργότερα στο μοντάζ για να συγχρονιστεί με ο ήχος με την εικόνα. Είναι πιθανό λόγο θορύβων στο χώρο των γυρισμάτων ο ήχος των διαλόγων να μην ακούγεται σωστά. Έτσι οι ηθοποιοί θα πρέπει αργότερα να ξαναπαίξουν ηχητικά τη σκηνή (ντουπλάζ). Κάθε πλάνο πρέπει να έχει μια συνέπεια με το επόμενο του. Έτσι πριν το επόμενο πλάνο ο σκηνοθέτης συμβουλεύεται το script ώστε η «ένωση» (ρακόρ) των πλάνων να είναι φυσική και να γίνει σωστά.
Μοντάζ
Στην ουσία είναι η σύνδεση του περιεχόμενου των πλάνων (οπτικό και ηχητικό) σε μια σειρά ώστε να ολοκληρωθεί η ταινία. Ο μοντέρ (αυτό που αναλαμβάνει το μοντάζ) είναι ο τρίτος πιο σημαντικός παράγοντας της ολοκλήρωσης της ταινίας μιας (μετά τον σκηνοθέτη και τον διευθυντή της φωτογραφίας) μιας και ο ρυθμός και ο τρόπος που θα ενώσει τα πλάνα και τις σκηνές παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην αισθητική της ταινίας. Συνήθως οι σκηνοθέτες συνεργάζονται με έναν μοντέρ που έχουν εμπιστοσύνη στη δουλειά του. Πολύ σημαντικοί θεωρητικοί θεωρούν το μοντάζ σαν το σημαντικότερο σημείο της δημιουργίας μιας ταινίας. Μάλλον έχουν δίκιο μιας και το ίδιο υλικό με διαφορετικό μοντάζ αλλάζει δραματικά την ταινία. Στο μοντάζ θα φανούν και προβλήματα στα γυρίσματα των πλάνων που θα πρέπει να διορθωθούν. Γενικά πρέπει ο σκηνοθέτης με τον μοντέρ να εξαντλήσουν κάθε λεπτομέρεια, πριν το «κλείσιμο» της ταινίας. Αν η ταινία έχει ειδικά effect θα μπουν κατά το montage.
Μιξάζ
Υπάρχουν τρία είδη ήχων. Οι διάλογοι, οι θόρυβοι και η μουσική. Είναι σημαντικό τα επίπεδα της έντασης τους να ακολουθούν τη δραματουργία της ταινίας.
‘Όλα τα παραπάνω ισχύουν σε οποιαδήποτε ταινία. Είτε αυτή θα αναρτηθεί σε ένα vlog, είτε θα προβληθεί σε μεγάλες κινητογραφικές αίθουσες.
Θέματα κατηγορίας: Θέματα: Κινηματογράφος |
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 24/01/2021 |
Χάρτης στο σημείο φωτογράφισης |
Καιρός στο σημείο φωτογράφισης |
Εξοπλισμός Φωτογράφισης | |
Σώμα dSLR: | NIKON d90 |
Φακός: | Nikon AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR |