To Vlog ουσιαστικά, είναι ένα blog που το περιεχόμενο του βασίζεται στο video. Συμπερασματικά vlogging είναι η διαδικασία της παραγωγής του video και vlogger αυτός που το δημιουργεί και τo κάνει post. Το vlogging άρχισε να γίνεται πολύ γνωστό τα τελευταία πέντε χρόνια αν και οι πρώτες αναρτήσεις με συμβατό περιεχόμενο ξεκίνησαν από το μακρινό 2000.
Η παραγωγή του περιεχόμενου ήταν απλή και παλιότερα γίνονταν από τον vlogger με τη χρήση ενός κινητού τηλεφώνου. Σήμερα που το vlog έχει γίνει όχημα διαφήμισης η παραγωγή του γίνεται με όλο και καλύτερο εξοπλισμό τόσο εικόνας όσο και ήχου.
Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες όπως το YouTube για παράδειγμα που υποστηρίζουν τη δημιουργία προσωπικών καναλιών και προσφέρουν πολλές τεχνολογικές ευκολίες στον vlogger όπως η δημιουργία λιστών με περιεχόμενα, το live streaming και τo live chats. Η χρήση αυτών των τεχνολογιών είναι επιβεβλημένη στην προσπάθεια αναζήτησης διαφημιστικού εσόδου.
H προοπτική διαφημιστικού εσόδου έχει δημιουργήσει συνθήκες πολύ έντονου ανταγωνισμού σε σημείο που το ζητούμενο να έχει ξεφύγει από την έμπνευση και τη διάθεση του vlogger να δημοσιοποιήσει ένα συμβάν ή μια ιδέα του. Το ζητούμενο σήμερα είναι η αναζήτηση όλων και περισσότερων followers, που θα φέρουν κέρδος.
Έτσι το vlog δεν έχει πια έναν δημιουργό αλλά μια ομάδα που ασχολείται με το σενάριο, τις λήψεις, το montage και τελικά το post. Θα περίμενε κανείς ότι αυτή η αναβάθμιση θα είχε θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα του περιεχομένου. Δυστυχώς όμως αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Η ευκολία παραγωγής περιεχομένου και δεν μπορεί να εγγυηθεί την ποιότητα του και παρασύρει πολλούς να ασχοληθούν ευκαιριακά και πρόχειρα με το δόλωμα του εύκολου κέρδους.
Αν όμως μια ανάρτηση σε ένα blog είναι μια φορά δύσκολη, μια ανάρτηση σε vlog είναι χίλιες φορές δυσκολότερη και ας φαίνεται απλή. Είναι δύσκολο να αφηγηθείς μια ιστορία με εικόνες αν δεν έχεις την προσωπικότητα, την έμπνευση, το ταλέντο και την εκπαίδευση για να την παρουσιάσεις σωστά. Ακόμη και τα θέματα που φαίνονται εύκολα όπως η παρουσίαση προϊόντων, η μόδα και ο τουρισμός απαιτούν από τον vlogger μια δέσμευση ότι ξέρει τι λέει και τι συνειδητά προτείνει στο κοινό του.
Ακόμη, δύο προβληματικές παράμετροι που έχουν γιγαντωθεί με τα vlogs είναι το κακώς εννοούμενο χιούμορ και μια υποβόσκουσα σεξουαλική υπόσχεση. Είναι όντος πολύ αποτελεσματικές οι διασκεδαστικές ιστορίες αλλά πρέπει να βασίζονται στο χιούμορ και όχι σε κακόγουστες φάρσες και σε φτηνές υπερβολές. Είναι επίσης κάπως περίεργο και σίγουρα ενοχλητικό να παρουσιάζεις μια συνταγή μαγειρικής με προκλητικές κινήσεις και αθώο χαμόγελο.
Όλα όσα περιγράφουμε πιο πάνω δεν έχουν σκοπό ούτε να κρίνουν αρνητικά τους vloggers ούτε να αποτρέψουν κάποιους να γίνουν. Τα vlogs είναι κομμάτι της τέχνης το κινηματογράφου και έχει τους ίδιους κανόνες και τα ίδια βήματα παραγωγής με μια κινηματογραφική ταινία.
Η μεγαλύτερη ταχύτητα και η ευκολία παραγωγής όπως και η αμεσότητα στην προβολή του παραγόμενου υλικού πρέπει να γίνουν σημεία απελευθέρωσης της φαντασίας και όχι δυνατότητες για εύκολη αντιγραφή αποτυχημένων συνταγών. Τα vlogs τελικά θα πρέπει να αντιμετωπίζονται από όλους μας σαν το πρώτο γύρισμα των μελλοντικών αριστουργημάτων.
Θέματα κατηγορίας: Θέματα: Κινηματογράφος |
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 23/01/2021 |
Χάρτης στο σημείο φωτογράφισης |
Καιρός στο σημείο φωτογράφισης |
Εξοπλισμός Φωτογράφισης | |
Compact: | Olympus STYLUS TG-835 Tough |