Το Μετρό αποτελεί μορφή αστικής συγκοινωνίας υψηλής χωρητικότητας, η οποία λειτουργεί υπόγεια ή και υπέργεια σε πυκνοκατοικημένες περιοχές. Στηρίζεται σε ηλεκτροκίνητους συρμούς, που κινούνται σε απομονωμένες σιδηροτροχιές, χωρίς παρεμβολές από οδική κυκλοφορία. Στην Ελλάδα, λειτουργούν ή σχεδιάζονται γραμμές Μετρό στις δύο μεγαλύτερες πόλεις: την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Το Μετρό της Αθήνας ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2000, προσθέτοντας σύγχρονες υπόγειες γραμμές στο παλαιότερο Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο Αθηνών-Πειραιώς του 1869. Αποτελείται από τρεις κύριες γραμμές, τις οποίες διαχειρίζεται η εταιρεία ΣΤΑΣΥ. Το δίκτυο εξυπηρετεί καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες και έχει σημαντική συμβολή στη μείωση της κυκλοφορίας και της ρύπανσης. Επεκτείνεται συνεχώς, με κυριότερο νέο έργο τη Γραμμή 4, η οποία περιλαμβάνει νέους σταθμούς σε κεντρικές και πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης.
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης που ήδη έχει ήδη λειτουργεί, ξεκίνησε το 2006 και αποτελείται από δύο κύριες γραμμές, τη βασική και την επέκταση (που τώρα κατασκευάζεται) προς Καλαμαριά. Κατά την κατασκευή έχουν αποκαλυφθεί σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, κυρίως στην περιοχή της Εγνατίας Οδού, γεγονός που είχε επηρεάσει το χρονοδιάγραμμα. Το Μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να ενισχύσει τη δημόσια συγκοινωνία.
Τα ελληνικά δίκτυα Μετρό συνδυάζουν τεχνολογία μεταφοράς και πολιτιστική κληρονομιά, καθώς πολλοί σταθμοί λειτουργούν ταυτόχρονα ως εκθεσιακοί χώροι, προσφέροντας ένα ιδιαίτερο πρότυπο αστικής υποδομής.