Από το 2018 και μετά υπάρχει μια άνοδος των κινηματογραφικών παραγωγών που γυρίζονται στην Ελλάδα. Ο βασικός λόγος για αυτή την άνοδο δεν είναι η χωρίς αμφισβήτηση ομορφιά της χώρας, αλλά η θέσπιση του Cash rebate που επιγραμματικά, δίνει τη δυνατότητα επιδότησης ως και 40% καθώς και του tax relief που προβλέπει φορολογικές απαλλαγές μέχρι και 30% σε νέες εξωτερικές ή εσωτερικές παραγωγές.
Οι επιδοτήσεις αυτές δίνονται μέσω του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας ή απλούστερα ΕΚΟΜΕ.
Αυτές οι θεσμικές παρεμβάσεις πιθανόν να τονώνουν την Ελληνική οικονομία κυρίως όμως δίνουν την δυνατότητα ανάπτυξης του Ελληνικού κινηματογράφου αφού οι οικονομικές ενισχύσεις και οι φορολογικές απαλλαγές αφενός δίνουν την ευκαιρία σε νέους κινηματογραφιστές να πραγματώσουν το όραμα τους και αφετέρου να εξασφαλίσουν ποιοτικότερες παραγωγές χωρίς τις εκπτώσεις που επέβαλαν οι μικροί -σε σημείο στραγγαλισμού- προϋπολογισμοί.
Οι τηλεοπτικές πλατφόρμες επίσης δίνουν ένα ακόμη οικονομικό κίνητρο αφού αφορούν εκατομμύρια θεατές που αν και δεν επισκέπτονται συχνά τις κινηματογραφικές αίθουσες, προσφέρουν την οικονομική συνδρομή τους στην κινηματογραφική βιομηχανία.
Συμπερασματικά, ζούμε μια περίοδο όπου η κινηματογραφική παραγωγή θα μπορούσε να αναπτυχθεί με ραγδαίους ρυθμούς αν δεν υπήρχαν δύο σημαντικά προβλήματα. Το πρώτο έχει να κάνει με την έλλειψη των κατάλληλων υποδομών και το δεύτερο και πιθανόν σημαντικότερο με την έλλειψη των κατάλληλων ανθρώπων που μπορούν να εργαστούν σε ένα κινηματογραφικό πλατό.
Για να κατανοήσουμε καλύτερα το πρόβλημα των υποδομών να αναφέρουμε ότι ενώ υπάρχει ειδικό γραφείο στο δήμο Αθηναίων με τίτλο Film Office που ειδικεύεται στις διαδικασίες για την οργάνωση των γυρισμάτων στην πόλη των Αθηνών τις άδειες για κινηματογράφηση μνημείων ή αρχαιολογικών χώρων τις εκδίδει το υπουργείο πολιτισμού ή η αρχαιολογική υπηρεσία. Αυτό έχει σαν συνέπεια ένα γύρισμα στους δρόμους της Αθήνας να απαιτεί μέχρι και τρεις άδειες με αντίστοιχο κόστος και καθυστερήσεις.
Η έλλειψη των ειδικευμένων ανθρώπων από την άλλη αναγκάζει πολλές μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές να προσλαμβάνουν συνεργεία από άλλες χώρες αυξάνοντας αδικαιολόγητα το κόστος παραγωγής. Η αλήθεια είναι ότι από τη μια δεν υπάρχουν πολλές σχολές για κινηματογραφική εκπαίδευση στην Ελλάδα και από την άλλη, πολλοί άνθρωποι με ταλέντο και διάθεση αρνούνται να ασχοληθούν με τον κινηματογράφο αφού τους αποθαρρύνει η μέχρι τώρα οικονομική επισφάλεια του κλάδου.
Όλα αυτά είναι πιθανόν να αλλάξουν δραστικά και πολύ γρήγορα αφού ήδη υπάρχουν ανακοινώσεις από κρατικούς φορείς που έχουν τη πρόθεση να δημιουργήσουν κατάλληλες υποδομές εκπαίδευσης ενώ παράλληλα η συνεισφορά των κινηματογραφικών παραγωγών στην ελληνική οικονομία αυξάνεται χρόνο με το χρόνο.
Θέματα κατηγορίας: Θέματα: Κινηματογράφος |
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 29/03/2023 |
Χάρτης στο σημείο φωτογράφισης |
Καιρός στο σημείο φωτογράφισης |
Εξοπλισμός Φωτογράφισης | |
Compact: | Olympus Stylus Tough TG-6 |
Γραφίδα: | Wacom intuos |