Τίποτα δεν αποτυπώνει καλύτερα το πόσο αδύναμος είναι ο άνθρωπος όσο η εικόνα μιας κουκίδας να περιπλανιέται στον απέραντο ωκεανό του λευκού χιονιού. Τίποτα δεν δείχνει τόσο παραστατικά την αντοχή του ανθρώπου όσο η προσπάθεια του να συνεχίσει την πορεία του μέσα σε μια χιονοθύελλα τόσο σφοδρή που σε παρασέρνει και τόσο τρομακτική που δεν μπορείς να διακρίνεις τίποτα. Αυτός είναι ο πρόλογος του σκηνοθέτη Τζο Πένα για την ταινία του “Αρκτική” με πρωταγωνιστή τον Μας Μίκελσεν.
Η ιστορία της ταινίας είναι μια ιστορία επιβίωσης ενός άντρα που παγιδεύτηκε στην Αρκτική μετά από την πτώση του αεροπλάνου του. Είναι μια καθηλωτική περιπέτεια που δείχνει τη δύναμη της φύσης ενάντια στη δύναμη της ανθρώπινης θέλησης. Από τη μια πλευρά το τρομακτικό περιβάλλον της Αρκτικής και από την άλλη η προσπάθεια του ανθρώπου να επιβιώσει φτιάχνοντας καταφύγιο, βρίσκοντας τροφή και προσπαθώντας να επικοινωνήσει για να φέρει βοήθεια.
Η θέληση για επιβίωση είναι αυτό που δεν αφήνει τον ήρωα να αφεθεί στη μοίρα του. Είναι η δύναμη που τον κρατά προσηλωμένο στο να δραπετεύσει από το ζοφερό περιβάλλον που οι καταστάσεις τον έχουν οδηγήσει
Όταν η βοήθεια καταφθάνει, τα μαρτύρια του πρωταγωνιστή πολλαπλασιάζονται αφού το ελικόπτερο που θα το έσωζε πέφτει αναπάντεχα από μια ριπή του ανέμου. Αυτή η δραματική εξέλιξη τον αναγκάζει να επανασχεδιάσει τόσο τη δική του όσο και τη σωτηρία της πιλότου που μετά την πτώση, είναι βαριά τραυματισμένη και ανίκανη να προσφέρει οποιαδήποτε βοήθεια.
Τι κάνει ο πρωταγωνιστής; Βρίσκει το θάρρος και προσπαθεί να σώσει την πιλότο. Απόφαση που πρακτικά σημαίνει ότι θα πρέπει να εγκαταλείψει το καταφύγιο του, να περιπλανηθεί κουβαλώντας έναν τραυματία σε εχθρικό περιβάλλον και να πάρει αποφάσεις επικίνδυνες και αβέβαιες για τη ζωή του. Σε αυτό το σημείο η ταινία ενώ διατηρεί την περιπετειώδη δομή της, γίνεται ένα σύμβολο αλτρουισμού που για τον σκηνοθέτη της είναι ακριβώς, αυτό που την χαρακτηρίζει.
Οι θεατές δεν ξέρουν ούτε ποιος είναι ούτε που πήγαινε ο πρωταγωνιστής. Κάθε συμπέρασμα για αυτόν γίνεται μόνο μέσα από τον αγώνα του. Δεν υπάρχει κανενός είδους εισαγωγή στην ταινία. Ίσως έτσι, χωρίς βιογραφικό, η ταύτιση με την προσπάθεια του να γίνεται πιο φυσικά και οι επιλογές του να επηρεάσουν τους θεατές για μεγαλύτερο διάστημα από τη διάρκεια της προβολής.
Είναι πιθανόν οι θεατές να βρεθούν σε μια παρόμοια θέση; Είναι σίγουρο. Οι άνθρωποι πάντα περιπλανώνται σε μέρη εχθρικά και επικίνδυνα και πάντα πρέπει να βρίσκουν το θάρρος και τις δυνάμεις να τα καταφέρνουν να επιβιώσουν, σώζοντας παράλληλα και όσους τους έχουν ανάγκη.
Θέματα κατηγορίας: Θέματα: Κινηματογράφος |
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 30/01/2023 |
Χάρτης στο σημείο φωτογράφισης |
Καιρός στο σημείο φωτογράφισης |
Εξοπλισμός Φωτογράφισης | |
Γραφίδα: | Wacom intuos |